به پرتال ثبت شرکت ارشیا خوش آمدید امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403
ثبت شرکت

جستجو در سایت

پلمپ دفاتر 1396

انجمن ثبت شرکت ایران

ثبت شرکت در سراسر ایران :
موضوع مناسب برای ثبت شرکتها

سایر امور ثبتی :
بازدید اخیر

بازار سرمایه راه حل بلند مدت نهایی2

ثبت محدود- ثبت تعاونی- تغییرات - ثبت شرکت –تغییرات خاص –تغییرات محدود – صورتجلسات – پلمپ دفاتر
کمترین هزینه و هدیه ویژه و فروشگاه اینترنتی طراحی سایت

 

بازار سرمایه راه حل بلند مدت نهایی2

دغدغه اقتصاددانان و سياست گذاران اقتصادي در چند دهه گذشته رو به فزوني گذاشته است. اين نگراني بطور عمده از توسعه ناهنجاريهاي اقتصادي به ويژه گسترش دامنه بيكاري و افزايش تورم بوجود آمده است. استفاده از سيستم هاي رايانه اي و ربات ها از يكسو و افزايش قيمت عوامل توليد از قبيل انرژي وبويژه نفت ، ترديد صاحبنظران اقتصادي در رشد روز افزون ناهنجاريهاي اقتصادي را به يقين تبديل كرده است. بيكاري و تورم اگرچه با تمهيداتي در كشورهاي توسعه يافته مهار شده ولي در گروه توسعه يافته مهار شده ولي در گروه توسعه مهار شده ولي در گروه توسعه نيافته ها همچنان يك پديده بحران ساز تلقي مي‌شود، زیرا از یکسو نارساييهاي ساختاري و از سوي ديگر مهاجرتهاي بي رويه و رشد جمعيت امكان برنامه ريزي دقيق را از سياست گذاران و برنامه ريزان سلب مي‌كند.

اين بحث كه چگونه مي‌توان به مقابله همزمان با اين دو پديده همت گماشت از مباحث اساسي اقتصاد امروز به شمار مي‌آيد. علاوه بر اين، استفاده از سازوكارهاي مناسب در پيشگيري و مقابله با ناهنجاريهاي اقتصادي ، به ريشه يابي و ارزيابي دقيق زمينه هاي ايجادكننده ناهنجاريها بستگي دارد. در اين شناسايي، عوامل نهادينه و سيستماتيك از پديده هاي غير ساختاري و مقطعي تفكيك، و ارائه مدل و نسخه مناسب براي رفع ناهنجاريها امكان پذير مي‌شود.

تورم وبيكاري ،ناهنجاريهاي چرخه اقتصاد

بيكاري در اشكال كم كاري، بيكاري پنهان و اشتغال كاذب و تورم در چهره ‌هاي متفاوت، معلول شرايط و زمينه‌هاي نا مساعد اقتصاد هستند. رابطه اين دو ناهنجاري، با نحوه تامين مالي اقتصاد كلان و بویژه جبران كسري بودجه انكار ناپذيرنيست. تورم به تشديد كسري و استقراض منجر مي‌شود و اين مسئله در كشورهاي در حال توسعه از قبيل مكزيك و آرژانتين به وضوح مشاهده گرديده است، به صورتي كه با افزايش نرخ بهره واقعي هزينه هاي دولتي و كسري بودجه با روند رو به رشد مواجه مي‌شود. از سوي ديگر افزايش هزينه هاي اجتماعي به منظور مقابله با بيكاري، به تشديدكسري بودجه دامن مي‌زند و در اين حالت راه حل مناسب توسل به خصوصي سازي و ايجاد زمينه افزايش سرمايه گذاري بخش خصوصي است.

استقلال بانك مركزي در اين رابطه نقش موثري ايفا مي‌كند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل info@arshiyagroup.ir تماس حاصل فرمایید و یا به شماره 500011008069819 پیامک ارسال فرمایید

 

تماس با ثبت شرکت ارشیا

موضوع : مقالات

تاریخ : 4-12-1393, 10:00

 

تمامی نظرات در کمتر از 12 ساعت پاسخ داده می شود

ارسال نظر


روزنامه رسمی

مشاوره ثبت شرکت
دفاتر پستی منتخب

ثبت شرکت برای اتباع خارجی

موضوعات پرکاربرد ثبتی :
ثبت شرکت در سراسر ایران

ثبت شرکت در تهران
مطالب ویژه
تماس
واتس آپ
موبایل
کرکره برقی پارکینگدرب ضد سرقتصندلی پلاستیکی , کاشت مو , مزوتراپی