به پرتال ثبت شرکت ارشیا خوش آمدید امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403
ثبت شرکت

جستجو در سایت

پلمپ دفاتر 1396

انجمن ثبت شرکت ایران

ثبت شرکت در سراسر ایران :
موضوع مناسب برای ثبت شرکتها

سایر امور ثبتی :
بازدید اخیر

حسابرسی فناوری

  ثبت محدود- ثبت تعاونی- تغییرات - ثبت شرکت –تغییرات خاص –تغییرات محدود – صورتجلسات – پلمپ دفاتر
کمترین هزینه و هدیه ویژه و فروشگاه اینترنتی طراحی سایت

 

حسابرسی فناوری

 

مقدمه
حسابرسی فناوری تقریبا" در همه شرکتها بخشی اساسی و جدایی‌ناپذیر از فرایند راهبرد محسوب می‌شود. این امر حتی در سازمانهایی همچون بانکها و مؤسسات مالی که به‌طور سنتی تصور نمی‌شود متکی به فناوری باشند، نیز مصداق دارد. حسابرسی فناوری فرایندی است که سازمانها به‌وسیله آن به شناسایی، براورد و ارزیابی ظرفیتهای استفاده‌شده برای تحقق مزیت نسبی می‌پردازند. هر چند حسابرسی فناوری حافظ امنیت شرکتهای متکی بر تحقیق و دارای فناوریهای کاملا" پیشرفته به‌شمار می‌رود، اما اکنون این‌گونه حسابرسی در نزدیک به‌تمامی صنایع، به جزئی کلیدی از فرایند راهبرد شرکتها بدل شده است .
توسعه فناوری یکی از ابعاد سرمایه‌بر در بخش صنعت و همچنین در بخش خدمات (به‌طور فزاینده) است. توانمندی فناوری، اثری ژرف بر توانایی شرکت در امر رقابت ثمربخش دارد. به‌علاوه، افق زمانی توسعه فناوری به‌طور معمول طولانی است؛ باید منابع فراوانی از مدتها قبل‌ـ بدون آنکه تضمینی برای برگشت آنها وجود داشته باشدـ تخصیص داده شود. به‌همین دلایل، شرکتها باید منابع توسعه فناوری را به‌دقت تخصیص دهند. مدیران به‌کمک حسابرسی فناوری و با توجه به فرصتهای گوناگون توسعه فناوری، فرصت موردنظر را انتخاب کنند و برآن متمرکز می‌شوند .

اهمیت روز افزون حسابرسی فناوری
تعدادی از عوامل برون‌سازمانی، نیاز شرکتها را به ادراک توانمندیهایشان‌ـ هم در زمینه‌های فناوری و هم در زمینه‌های سازمانی‌ـ افزایش داده‌اند. این عوامل عبارتند از :
• 
رقابت شدید، هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی، سازمانها را وادار می‌کند مزیتهای نسبی خود را بسیار دقیقتر از گذشته شناسایی کنند .
• 
پدیده جهانی‌شدن پیچیدگی سازمانها را افزایش داده است. اکنون طلایه‌داران نیازمند فرایندهای رسمی‌تری هستند تا به‌کمک آن دامنه کامل توانمندیهای سازمانی خود را شناسایی کنند .
• 
افزایش موارد ادغام و تحصیل سازمانها و کاربرد بسیار گسترده‌تر ائتلاف راهبردی به‌معنای نیاز سازمانها به‌ ابزارهایی است که به‌کمک آنها بتوان توانمندیهای سایر شرکتها را حسابرسی و هماهنگی موجود بین توانمندیهای یک سازمان با سازمان دیگر را ارزیابی کرد .
• 
تغییرات مقرراتی و محیطی، بعضی صنایع را به‌طور کامل وادار به‌بازاندیشی فعالیتهای اقتصادی خود کرده است. برای مثال، هم اکنون پیمانکاران صنایع دفاعی ایالات متحد به‌بررسی این مطلب می‌پردازند که چگونه می‌توانند از توانمندیهایشان به‌هنگام کاهش مخارج دفاعی دولت در قالب کاربردهای وسیعتر محصولات تولیدی و فرایندها استفاده کنند .
پیشرفتهای نظریه مدیریت و آموزش، برداشتهای موجود نسبت به مدیریت فناوری را تغییر داده است . درک وسیعتر این امر که فناوری چگونه مزیت نسبی و پیشرفتهای سیستمهای فناوری اطلاعات را سبب می‌شود، مدیران را قادر ساخته است تا فناوریهایشان و کاربردهای آنهارا به‌صورت عینی‌تری بررسی کنند

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل info@arshiyagroup.ir تماس حاصل فرمایید و یا به شماره 500011008069819 پیامک ارسال فرمایید

تماس با ثبت شرکت ارشیا

موضوع : مقالات

تاریخ : 28-11-1393, 08:00

 

تمامی نظرات در کمتر از 12 ساعت پاسخ داده می شود

ارسال نظر


روزنامه رسمی

مشاوره ثبت شرکت
دفاتر پستی منتخب

ثبت شرکت برای اتباع خارجی

موضوعات پرکاربرد ثبتی :
ثبت شرکت در سراسر ایران

ثبت شرکت در تهران
مطالب ویژه
تماس
واتس آپ
موبایل
کرکره برقی پارکینگدرب ضد سرقتصندلی پلاستیکی , کاشت مو , مزوتراپی