خرید - فروش :
امکانات مختلف برای فاکتور و محاسبات مختلف آن در امور مربوط به خرید و فروش اهمیت ویژه ای دارند . نرم افزار فارسیکام امکان ثبت پیش فاکتور و فاکتور برای فعالیت های خرید و فروش توسط کاربران مربوطه را فراهم می نماید . این امکانات بدون نیاز و وابستگی به تهیه نرم افزار یا سخت افزار دیگری و تنها توسط نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری فارسیکام میسر می باشد .
کاربران خرید ( انبار دار ) تمام فرآیند های مربوط به خرید محصولات را در سند فاکتور با درج اطلاعات لازم و کافی ثبت خواهد نمود . فاکتور ها به صورت موقت و دائم ثبت خواهند شد . همچنین امکان ایجاد تغییر و یا حذف اسناد فاکتوری که به صورت دائم ثبت شده اند ، برای کاربران وجود نداشته و فقط مدیران امکان ثبت تغییرات روی اسناد دائم را دارا خواهند بود . بنابراین کنترل و بررسی اسناد برای مدیران فراهم خواهد بود .
کاربران فروش ، امکان ثبت پیش فاکتور و فاکتور را با در نظر گرفتن دسترسی هایی تعریف شده توسط مدیریت و مطابق با اهداف سازمان ، دارا می باشند . امکان تبدیل پیش فاکتور به فاکتور برای مدیر فروش و یا کاربری که مجوز ثبت تغییرات را داشته باشد ، در نظر گرفته شده است . به منظور کنترل موجودی انبار و روند فروش ، در صورت تنظیم ، هنگام صدور پیش فاکتور از موجودی انبار کاسته می شود . البته این امکان به صورت انتخابی برای مدیران وجود داشته و قابل انتخاب خواهد بود .
در نرم افزار فارسیکام امکان اعمال و محاسبه ی هزینه ها ، مالیات ، ارزش افزوده به صورت مقدار عددی و یا درصدی از فاکتور در نظر گرفته شده است . بنابراین کاربران به سادگی با وارد نمودن اعداد و یا درصد مورد نظر ، و بدون نیاز به انجام مجدد محاسبات به صورت دستی ، نتیجه را در جمع فاکتور و جمع کل مشاهده و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند نمود .
از ویژگی های نرم افزار ، تعیین افراد خاص جهت تایید پیش فاکتور و فاکتور از طرف مدیریت سازمان می باشد . بدین صورت که مدیریت با انتخاب فرد یا افراد خاص ( مانند مدیر فروش ) ، تایید نهایی فاکتور را به وی واگذار می نماید . بنابراین فرآیند فروش تحت نظارت مدیریت و در جهت پیش برد اهداف سازمان ، اجرا می گردد .
همچنین می توان کاربران مختلفی جهت تایید فاکتور ها در نظر گرفت . بنابراین چنانچه کاربر اول ، حضور نداشته باشد ، خللی در کنترل فرآیند فروش به وجود نیامده ، و عمل تایید به کاربر بعد منتقل خواهد شد . تعیین افراد جهت تایید فاکتور ، به صورت نامحدود و مطابق با صلاحدید مدیران ایجاد می گردد .
لازم به ذکر است ، کاربرانی که به عنوان مسئول تایید فاکتور ها تعریف شده اند ، می توانند فرآیند تایید را به فرد بعدی ارجاع دهند . این امکان توسط دکمه و پیغام های مشخص در نرم افزار اجرا می گردد .
کاربران پس از ثبت فاکتور ، قادر خوهند بود ارسال سند را به صورت ایمیل و یا فکس توسط نرم افزار ، به انجام برسانند .
گزارش :
امکانات مختلفی جهت گزارش گیری از موجودی انبار ، بر اساس انتخاب کالا ها و یا گروه های کالا وجود دارد . همچنین امکان گزارش گیری روی فاکتور ها نیز برای کاربران نرم افزار و چاپ و ارائه ی اسناد در سیستم قرار گرفته است . همچنین امکان گزارش گیری های متفاوت با انتخاب فیلد های مورد نظر توسط کاربران جهت ارائه به مدیریت و برسی اسناد و انجام اقدامات لازم توسط سازمان در سیستم وجود دارد .
موضوع : مقالات
تاریخ : 28-07-1393, 15:22