بعد از اینکه مدارک آماده گردید و ثبت شرکت انجام گردید باید منتظر تاییدیه ها در قم باشیم که باید کارشناسان تاسس یا تغییرات مدارک ثبت شرکت یا تصمیمات شرکت را بررسی کنند که جهت پیگیری ثبت شرکت سهامی خاص باید از سامانه ثبت شرکتها اطلاعات کسب نماییم
اقدامات ضروری جهت ثبت شرکت در قم
جهت شروع یک فعالیت اقتصادی و بازرگانی در قم ابتدا باید زمینه فعالیت مورد نظر را آماده کنیم زوایای مختلف یک حرفه را ارزیابی نماییم و پس از آماده سازی اولیه یک حرفه باید نسبت به ثبت شرکت در قم اقدام کنیم جهت ثبت شرکت در قم باید ابتدا با توجه به شرایط حرفه نوع شرکت را انتخاب کنیم که هر شرکت دارای مزایای خاصی می باشد .
انواع شرکتهایی که در ایران ثبت می گردد عبارتند از : شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، ، شکت سهامی خاص ، شرکت تعاونی ، مؤسسات غیر تجاری و .... می باشد.که هر یک با توجه به نوع خود شرایط ویژه ای دارد که به طور مختصر به توضیح آنها می پردازیم.
ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قم
شرکت محدود حداقل با دو نفر عضو تشکیل می گردد اگر رابطه فامیلی بین این دو نفر باشد مشکلی ندارد و حداقل سرمایه جهت تشکیل شرکت با مسئولیت محدود حداقل 1,000,000 ریال می باشد .
مدارک لازم جهت ثبت شرکت محدود در قم
ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قم-ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شکوهیه- ثبت شرکت با مسئولیت محدود در جعفریه-ثبت شرکت با مسئولیت در
سلفچگان
ثبت شرکت سهامی خاص در قم
شرکت سهامی حداقل با پنج نفر تشکیل می گردد که سه نفر سهامدار شرکت هستند که اگر رابطه فامیلی بین آنها باشد مشکلی نیست و دو نفر کاملا غریبه باید باشند با اعضا یعنی اینکه به هیچ عنوان با اعضا رابطه نسبی و سببی نداشته باشند که در واقع این دو نفر سهامدار نیستند اما کار نظارت بر اسناد و صورتهای مالی شرکتها را بر عهده دارند و هر زمان نیاز شد باید گزارش ارائه نمایند. حداقل سرمایه جهت تشکیل شرکت سهامی خاص حداقل 1,000,000 ریال می باشد .
مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص در قم
ثبت شرکت سهامی خاص در قم-ثبت شرکت سهامی خاص در شکوهیه- ثبت شرکت سهامی خاص در جعفریه-ثبت شرکت سهامی خاص در سلفچگان
ثبت شرکت تعاونی در قم
از جمله ویژگی های شرکتهای تعاونی وجود معافیت مالیاتی بر حسب فعالیت و استفاده از تسهیلات می باشد.
روند ثبت شرکت تعاونی تقریبا طولانی می باشد و مراحل ثبت تعاونی در قم در دو مرحله صورت می گیرد بخشی از مراحل در اداره تعاون و بخشی دیگر در اداره ثبت شرکتها انجام میگیرد.
شرایط ثبت تعاونی در قم و مدارک ثبت تعاونی در قم به اینصورت است که حداقل اعضا باید هفت نفر باشند افراد باید بالای 18 سال باشند و جهت آغاز روند بت باید بر حسب فعالیت یک جواز کسب یا مجوز مربوط به شهر مورد نظر ادائه گردد و حیطه فعالیت در سطح استان می باشد.
سرمایه اولیه در شرکت تعاونی بر حسب فعالیت تعیین می گردد و دارای دوبخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش می باشد پس از آماده سازی مدارک و بررسی اولیه توسط اداره تعاون مجوز جهت افتتاح حساب صادر می گردد و متقاضی باید به شعب بانکهای توسعه تعاون مراجعه نموده و نسبت به افتتاح حساب اقدام نماید. پس از افتتاح حساب تعیین نام صورت می گیرد و مدارک به اداره تعاون جهت بررسی نهایی ارائه می گردد باید آموزشها انجام گردد و در نهایت پس از اخذ مجوز تاسیس شرکت تعاونی مدارک به اداره ثبت شرکتها ارجاع داده می شود و شماره ثبت صادر می گردد.
مدارک لازم جهت ثبت شرکت تعاونی در قم
ثبت شرکت تعاونی در قم-ثبت شرکت تعاونی در شکوهیه- ثبت شرکت تعاونی در جعفریه-ثبت شرکت تعاونی در سلفچگان
ثبت اتحادیه تعاونی ها در قم
ثبت اتحادیه تعاونی ها مانند ثبت تعاونی است اما روال ثبت کمی متفاوت است جهت ثبت اتحادیه تعاونی ها باید حداقل 7 شرکت تعاونی با موضوع مشابه عضو باشند که در زمان تاسیس هر یک دارای سهام یکسان می باشند . لازم به ذکر است اساسنامه اتحادیه با اساسنامه شرکتهای تعاونی تفاوت دارد و در آنها بندهای خاصی درج شده است.
روند ثبت تعاونی در وزارت تعاون انجام و پیگیری میگردد.
ثبت اتحادیه تعاونی ها در قم-ثبت اتحادیه تعاونی ها در شکوهیه- ثبت اتحادیه تعاونی ها در جعفریه-ثبت اتحادیه تعاونی ها در سلفچگان
ثبت شرکت تضامنی در قم
شرکت تضامنی در موارد خاص ثبت می گردد این شرکت دارای شرایط خاصی است ازجمله متقاضیان ثبت شرکتهای تضامنی صرافی ها یا سوهان پزی ها و .... هستند . اگر دقت کنیم در برخی از شرکتها در نام شرکت از عناوینی چون سوهان پزی علی شرکا یا صرافی احمد و برادران استفاده می گردد
حداقل با دو نفر عضو تشکیل می گردد اگر رابطه فامیلی بین این دو نفر باشد مشکلی ندارد و حداقل سرمایه جهت تشکیل شرکت با مسئولیت محدود حداقل 1,000,000 ریال می باشد .
مدارک لازم جهت ثبت شرکت تضامنی در قم
ثبت شرکت تضامنی در قم-ثبت شرکت تضامنی در شکوهیه- ثبت شرکت تضامنی در جعفریه-ثبت شرکت تضامنی در سلفچگان
ثبت موسسه غیر تجاری در قم
موسسه حداقل با دو نفر عضو تشکیل می گردد اگر رابطه فامیلی بین این دو نفر باشد مشکلی ندارد و حداقل سرمایه جهت تشکیل موسسه حداقل 1,000,000 ریال می باشد .
تفاوت موسسه با سایر شرکتها در این است که در موسسات فعالیت بازرگانی انجام نمی گردد.
مدارک لازم جهت ثبت موسسه در قم
ثبت موسسه در قم-ثبت موسسه در شکوهیه- ثبت موسسه در جعفریه-ثبت موسسه در سلفچگان
روزنامه رسمی در قم
پس از اینکه روال تاسیس یک شرکت در قم صورت گرفت و شماره ثبت و مدارک از اداره ثبت شرکتها اخذ گردید اولین قدم پس از تاسیس یک شرکت واریز هزینه های روزنامه رسمی و ارسال آگهی ثبتی برای روزنامه رسمی کل کشور است وقتی آگهی های یک شرکت روزنامه می گردد اطلاعات آن شرکت در سامانه روزنامه رسمی قابل رویت است و سازمانها و ادارات می توانند انواع شرکتها را به این نحو استعلام و از صحت ثبت آنها اطمینان حاصل نمایند در صورتی که روزنامه رسمی انجام نگردد ، شرکت مورد نظر امکان ارائه تغیییرات و صورتجلسات را در آینده ندارد.
روزنامه رسمی در قم-روزنامه رسمی در شکوهیه- روزنامه رسمی در جعفریه-روزنامه رسمی در سلفچگان
ساخت مهر و سربرگ در قم
قدم بعدی پس از ثبت شرکت در قم ساخت مهر برای شرکت است یک مهر قانونی در قم باید دقیقا شامل مراحل زیر باشد
سطر اول مهر ---نام کامل شرکت (( شرکت ایده تدبیر ))
سطر دوم مهر --- نوع شرکت (( سهامی خاص ))
سطر سوم مهر --- شماره ثبت (( 1111111))
لازم به ذکر است جهت ساخت مهر باید حتما یک کپی از برگه آگهی ثبتی یا روزنامه رسمی به سازنده مهر داده شود تا از هرگونه سوء استفاده چلوگیری گردد.
هر شرکتی که در قم تاسیس می گردد باید برای شروع فعالیت خود از سربرگ جهت فعالیت خود استفاده نماید کهه این سربرگ می تواند دارای طراحی خاص و ویژه یا به صورت ساده نیز باشد .
در سربرگ های قانونی معمولا باید موارد زیر رعایت گردد.
الف) قسمت بالای سربرگ
ب ) قسمت پایین سربرگ
پلمپ دفاتر در قم
قدم بعدی پس از تاسیس شرکت در قم ، اخذ پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکتها است که هر شرکت باید نسبت به اخذ پلمپ دفاتر تاسیس خود اقدام نماید پلمپ دفاتر در قم باید به صورت سالانه اخذ گردد و معمولا در پایان سال پلمپ دفاتر سال بعد باید اخذ گردد.
پلمپ دفاتر در قم شامل دفتر روزنامه و دفتر کل است که مربوط به بخش حسابداری شرکت می گردد تا افراد در آنها اقدام به دفتر نویسی طبق استانداردهای حسابداری نمایند که این دفاتر با توجه به حجم فعالیت شرکتها به صورت 50 برگی و 100 برگی و 200 برگی ارائه می گردد.
نحوه تهیه پلمپ دفاتر به این ترتیب است که به طور مثال شرکت در مهر ماه سال 1X13 تاسیس گردیده است پس ما باید در همان مهر ماه 1X13 پلمپ دفاتر تاسیس را تهیه کنیم که شامل یک جلد دفتر روزنامه و یک جلد دفتر کل است و باید تا پایان 1X13 پلمپ دفاتر سال 2X13 را تهیه کنیم تا جهت انجام امور حسابداری در سال مالی از تاریخ 01/01/2X13 الی 29/12/2X13 مورد استفاده قرار می گیرد.
نحوه انجام پلمپ دفاتر حقیقی و حقوقی از طریق سامانه ثبت شرکتها در قم
در گذشته جهت اخذ پلمپ دفاتر باید به همراه مدارک به اداره پست مراجعه می نمودیم اما در حال حاضر اخذ پلمپ دفاتر به صورت اینترنتی و از طریق سامانه اداره ثبت شرکتها انجام می گردد.
اطلاعات باید به صورت کامل و طبق قوانین اداره ثبت وارد گردد سپس مدارک به اداره پست ارجاع گردد و سپس مبلغ پرداختی دفاتر واریز گردد به صورت اینترنتی و سپس از طریق اداره ثبت شرکتها پلمپ می گردد.
دفاتر پس از تخصیص پلمپ از طریق ثبت به کد پستی ( آدرسی که کد پستی شرکت نشان می دهد ) ارسال می گردد.
در برخی از حرفه ها و مشاغل نیاز به دفاتر دیگری می باشد که اصطلاحا به آن دفاتر خاص گویند سامانه اداره این دفاتر را تحت شرایط و مراحل خاصی به متقاضیان ارائه می گردد.
پلمپ دفاتر در قم-پلمپ دفاتر در شکوهیه- پلمپ دفاتر در جعفریه-پلمپ دفاتردر سلفچگان
ثبت تغییرات ، مجامع ، تصمیمات ، صورتجلسات انواع شرکتها در قم
هر شرکت پس از تاسیس و در طول حیات خود ممکن است به تغییراتی نیاز پیدا کند که اداره ثبت شرکتها این امکان را به شرکتها می دهد تا تغییرات و مجامع و صورتجلسات خود را به ثبت برسانند .مراحل و مدارک لازم این تغییرات و عناوین آنها در شرکتهای مختلف متفاوت است
تغییرات شرکتها ، صورتجلسات شرکتها و مجامع شرکتها در قم-تغییرات شرکتها ، صورتجلسات شرکتها و مجامع شرکتها در شکوهیه- تغییرات شرکتها ، صورتجلسات شرکتها و مجامع شرکتها در جعفریه-تغییرات شرکتها ، صورتجلسات شرکتها و مجامع شرکتهادر سلفچگان
حال به طور مختصر هر یک از این تغییرات ، صورتجلسات و مجامع را در شهر قم توضیح می دهیم
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه افزایش سرمایه و سهام در قم
زمانی که شرکت قصد افزایش سرمایه را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
مدارک لازم جهت ثبت مجامع و تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه افزایش سرمایه در قم
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه افزایش سرمایه از طریق ورود شریک در قم
زمانی که شرکت قصد افزایش سرمایه از طریق ورود شریک را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه کاهش سرمایه از طریق خروج شریک در قم
زمانی که شرکت قصد کاهش سرمایه از طریق خروج شریک را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه کاهش سرمایه و سهام شریک در قم
زمانی که شرکت قصد کاهش سرمایه از طریق کاهش سهام شریک را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه تغییر نام شرکت در قم
زمانی که شرکت قصد تغییر نام شرکت را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه تغییر آدرس شرکت از شهری به شهر دیگر در قم
زمانی که شرکت قصد تغییر آدرس شرکت از شهری به شهر دیگر را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه افزایش تعداد اعضای هیأت مدیره و مدیران شرکت در قم
زمانی که شرکت قصد افزایش تعداد اعضای هیأت مدیره و مدیران شرکت را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه کاهش تعداد اعضای هیأت مدیره و مدیران شرکت در قم
زمانی که شرکت قصد کاهش تعداد اعضای هیأت مدیره و مدیران شرکت را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه الحاق و اضافه کردن مواردی به موضوع شرکت در قم
زمانی که شرکت قصد الحاق و اضافه کردن مواردی به موضوع شرکت را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه تغییرسال مالی شرکت در قم
زمانی که شرکت قصد تغییرسال مالی را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه انحلال شرکت در قم
زمانی که شرکت قصد انحلال شرکت را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه نقل و انتقال سهام در قم
زمانی که شرکت قصد نقل و انتقال سهام را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه تعیین سمت افراد ویا تغییر سمت در قم
زمانی که شرکت قصد تعیین سمت افراد ویا تغییر سمت را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه تمدید هیأت مدیره و مدیران در قم
زمانی که شرکت قصد تمدید هیأت مدیره و مدیران را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه تمدید بازرسین در قم
زمانی که شرکت قصد تمدید بازرسین را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه افزایش سرمایه از طریق مطالبات حال شده در قم
زمانی که شرکت قصد تمدید بازرسین را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت مجامع ، تصمیمات ، تغییرات و صورتجلسه تغییرات روزنامه کثیرالانتشار در قم
زمانی که شرکت قصد تغییرات روزنامه کثیرالانتشار را داشته باشد باید نسبت به برگزاری مجامع مورد نظر اقدام نموده و پس از امضای صورتجلسه توسط اعضا باید سامانه تکمیل و آن را به اداره ثبت ارائه نماید تا توسط اداره ثبت شرکتها بررسی ها صورت گرفته و به ثبت برسد
ثبت و تمدید لوگو ، علامت تجاری ، برند در قم
یک شرکت پس از ثبت جهت شناساندن محصول خود به عموم باید اصطلاحا برند ، لوگو ، علامت تجاری خود را در اداره مالکیت های معنوی به ثبت برساند تا در آینده افراد سودجو از علامت این افراد سوء استفاده ننمایند تا زمانی که افراد برند خود را به ثبت نرسانند هر گونه سو استفاده از نام و طرح غیر قابل پیگیری می باشد. در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی برند خود را به ثبت برسانند می توانند از سوء استفاده ها جلوگیری نمایند.
برند هم هم به صورت لاتین و هم به صورت فارسی قابلیت ثبت دارد لازم به ذکر است در صورتی که لاتین در برند استفاده گردد باید اشخاص حتما کارت بازرگانی ارائه دهند.
طراحی لوگو ، علامت تجاری ، برند در قم
طراحی برند باید به گونه ای باشد که در آن از طرح های تکرای استفاده نگردد و در آن از اسامی قابل ثبت و معنی دار استفاده گردد برندها می توانند در انواع زیر ثبت گردند
یک برند پس از اینکه آماده گردید باید در اداره مالکیت پذیرش گردد و پس از بررسی کارشناس اول و دوم و سپس رییس اداره 2 حالت به وجود می آید
1-زمانی که برند قابلیت ثبت دارد که ارائه می شود برای روزنامه رسمی اول و دوم و پس از آن سند 10 ساله برند ارائه می گردد.
1- زمانی که برند قابلیت ثبت ندارد که درخواست از بین می رود و شخص باید درخواست جدید با نام جدید ارائه نماید.
مدارک لازم جهت ثبت و تمدید لوگو ، علامت تجاری ، برند در قم
الف ) مدارک لازم جهت ثبت و تمدید لوگو ، علامت تجاری ، برند حقیقی در قم
اشخاص بدون اینکه شرت داشته باشند می توانند برند خود را به ثبت برسانند مداری که مورد نیاز می باشد به شرح زیر است
ب ) مدارک لازم جهت ثبت و تمدید لوگو ، علامت تجاری ، برند حقوقی در قم
ثبت و تمدید لوگو ، علامت تجاری ، برند در قم-ثبت و تمدید لوگو ، علامت تجاری ، برند در شکوهیه- ثبت و تمدید لوگو ، علامت تجاری ، برند در جعفریه-ثبت و تمدید لوگو ، علامت تجاری ، برند در سلفچگان
ثبت طرح صنعتی در قم
زمانی که ما محصولات مختلفی تولید می نماییم برای جلوگیری از کپی برداری از محصولات باید طرح محصولات خود را در اداره مالکیت های معنوی به ثبت برسانیم تفاوت طرح و برند در این است که برند جهت شناساندن محصول است در حالی که طرح صنعتی به ثبت رسانیدن شکل ظاهری محصول است
طرح صنعتی را با مثالی توضیح می دهیم به طور مثال حرفه ما تولید سینی است سینی از قبل وجود داشته اما طرح ما یک سینی پلاستیکی است که در گوشه آن طرح گل دارد که میخاهیم آن را به ثبت برسانیم.
یک طرح پس از اینکه آماده گردید باید در اداره مالکیت پذیرش گردد و پس از بررسی کارشناس اول و دوم و سپس رییس اداره زمانی که طرح قابلیت ثبت دارد که ارائه می شود برای روزنام رسمی اول و دوم و پس از آن سند 10 ساله طرح ارائه می گردد.
مدارک لازم جهت ثبت طرح صنعتی در قم و کلیه شهرستانهای قم
جهت کسب اطلاعات بیشتر با یکی از روشهای زیر ارتباط برقرار نمایید
• ارسال ایمیل به آدرس info@arshiyagroup.ir
• ارسال پیامک و تلگرام به شماره 09389683503
• تماس با شماره همراه 09128069819
• تماس با شماره تلفن های موجود در سایت </
موضوع : ---