به پرتال ثبت شرکت ارشیا خوش آمدید امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403
ثبت شرکت

جستجو در سایت

پلمپ دفاتر 1396

انجمن ثبت شرکت ایران

ثبت شرکت در سراسر ایران :
موضوع مناسب برای ثبت شرکتها

سایر امور ثبتی :
بازدید اخیر

صورتجلسه تغییر آدرس شرکت چیست

ثبت شرکت ارشیا : هنگامی که یک شخصیت حقوقی شکل می گیرد یا به زبان ساده تر وقتی که یک شرکت تاسیس می شود خواه آن شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت سهامی خاص ، شرکت تعاونی و یا موسسه باشد در زمان تاسیس باید یک آدرس را به اداره ثبت شرکتهای جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید ؛ این آدرس به عنوان آدرس دفتر مرکزی آن شرکت در نظر گرفته می شود . حال اگر این شرکت به هر دلیلی محل خود را تغییر دهد نیاز است که این تغییر آدرس را به اداره ثبت شرکتهایی واحد ثبتی خود اطلاع دهد . حال سوال اینجاست که چگونه باید اطلاع دهد ؟ آیا باید به اداره ثبت شرکتها مراجعه حضوری نماید ؟ آیا باید وکیل شرکت به اداره ثبت شرکتها مراجعه نماید و این تغییر آدرس را اطلاع دهد ؟

 

اما پاسخ این سوالات :

 

اگر شرکتی آدرس خود را از یک خیابان به خیابان دیگر منتقل نماید در این صورت یک صورتجلسه تغییر آدرس کفایت می کند . برای مثال فرض کنید شرکتی در یکی از خیابان های شهر تهران ثبت شده باشد و حال آدرس خود را به یکی دیگر از خیایان ها تغییر دهد در این حالت باید یک صورتجلسه تغییر آدرس ارائه نماید .

 

ولی حالت دیگر هم وجود دارد ؛ اگر یک شرکت تصمیم به تغییر واحد ثبتی خود بنماید دیگر نیازی به صورتجلسه تغییر آدرس نیست بلکه در این مورد ما به یک صورتجلسه تغییر واحد ثبتی نیازمندیم . برای مثال فرش کنید شرکتی در زمان تاسیس آدرس خود را چیزی مشابه این قرارداده باشد ( تهران - خیابان ولیعصر - پلاک A  ) و حال قصد دارد جهت ادامه فعالیت به شهر دیگری نقل مکان نماید و آدرسش شود ( شیراز - خیابان امام - پلاک B ) در این حالت باید واحد ثبتی شرکت مورد نظر از شهر تهران به شهر شیراز تغییر نماید و در همین صورتجلسه تغییر واحد ثبتی ، آدرس جدید نیز ذکر گردد .

 

حال که فرق صورتجلسه تغییر آدرس و صورتجلسه تغییر واحد ثبتی را متوجه شدید بد نیست به یکسری از اشتباهات متداول که در این صورتجلسات رخ می دهد نیز اشاره کنیم :

 

* فردی که مسئول نوشتن صورتجلسه تغییر آدرس می باشد در حین نوشتن کد پستی دقت لازم را نمی کند و یا حتی از قصد کد پستی اشتباه را درج می نماید که  این مورد بعدها می تواند مشکل ساز باشد .

 

* شرکت های دولتی و شرکت های بزرگ خصوصی جهت قرار داد بستن با شرکتهای دیگر شماره ثبت آن شرکت را در سایت روزنامه رسمی چک می کنند . یک از مواردی که مورد بررسی قرار می گیرد آدرس شرکت در اداره ثبت شرکتها می باشد . برای همین بهتر است شرکتها در اولین فرصت پس از محل شرکتشان اقدام به نوشتن صورتجلسه تغییر آدرس نمایند . ( برخی از مدیران شرکتها پیش خود فکر می کنند که از کجا می توانند متوجه تغییر آدرس ما شوند )

 

این مقاله در حال تکمیل شدن می باشد .

تماس با ثبت شرکت ارشیا

موضوع : مقالات

تاریخ : 27-02-1395, 11:24

 

تمامی نظرات در کمتر از 12 ساعت پاسخ داده می شود

ارسال نظر


روزنامه رسمی

مشاوره ثبت شرکت
دفاتر پستی منتخب

ثبت شرکت برای اتباع خارجی

موضوعات پرکاربرد ثبتی :
ثبت شرکت در سراسر ایران

ثبت شرکت در تهران
مطالب ویژه
تماس
واتس آپ
موبایل
کرکره برقی پارکینگدرب ضد سرقتصندلی پلاستیکی , کاشت مو , مزوتراپی