ارمنستان کشور دوست و همسایه شمالی ایران است بنابراین دسترسی به ارمنستان هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی امکان پذیر خواهد بود. با سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ارمنستان شما میتوانید براحتی از امکاناتی که بدلیل تحریم ها در ایران بوجود آمده است رهایی یابید یکی از این امکانات که از طریق ثبت شرکت در ارمنستان بوجود می آید امکان گشایش حساب بانکی شخصی و شرکتی و با ثبت شرکت در ارمنستان امکان دریافت مستر کارت و ویزا کارت میباشد. با ثبت شرکت در ارمنستان شما میتوانید بدون محدودیت برای خود و اعضاء خانواده تان اقامت ارمنستان را دریافت نمایید.
مدت زمان ثبت شرکت در ارمنستان 2 روز کاری است که مدت زمان ثبت شرکت در ارمنستان از ثبت شرکت و یا موسسه در ایران بسیار کمتر است.
در ابتدا متقاضی ثبت شرکت در ارمنستان بایستی مکانی جهت انجام فعالیت اقتصادی خویش انتخاب نماید که باید به صورت توافق نامه محضری میان شخص صاحب شرکت و مالک یک ملک خصوصی تنظیم گردد، آدرس محل به عنوان آدرس حقوقی در اسناد شرکت ثبت می شود. پس از آن جهت دریافت اسناد مربوط به اجاره و ثبت دولتی به اداره کاداستر مراجعه می شود.
برای ثبت نام شرکت به اداره ثبت دولتی (رجیستر) مراجعه و تعداد 5 الی 6 نام مورد نظرارائه، که پس از کنترل و بررسی نام های موجود (در صورت نبود نام مشابه در سیستم نامگذاری شرکتی سراسری ارمنستان) یکی از نام ها انتخاب و ثبت می گردد. تنظیم اساسنامه شرکت نیز با مشاوره و درخواست صاحب شرکت در اداره ثبت دولتی انجام می پذیرد.
بدین منظور و به جهت گشایش حساب بانکی به اسم شرکت بایستی به بانک مورد نظر اعم از بانکهای ارمنستان و بانکهای خارجی در ایروان مراجعه شود. پس از آن از بانک تقاضای صدور برگ گواهی: یکی مبنی بر میزان سرمایه اولیه که حداقل آن 50,000 درام می باشد و دومی واریزهای انجام شده به حساب بانکی می باشد. اسناد مزبور برای ثبت شرکت در ارمنستان الزامی می باشد.
قابل ذکر است که شهروند خارجی در صورتی می تواند مقام مدیریت شرکت را داشته باشد که دارای روادید اقامت یک ساله معمولی باشد. (روادید موقت کوتاه مدت قابل قبول نیست)، در غیر این صورت مدیر شرکت باید شهروند ارمنستان باشد (ملاحظه: برای ثبت شرکت در ارمنستان بایستی مبلغ حدود 12 هزار درام به عنوان عوارض دولتی واریز بشود.)
با در دست داشتن مدارک ذکر شده به اداره ثبت دولتی مراجعه که در آنجا تعداد و مشخصات سهامداران و میزان سهم هر کدام از آنان اعلام می شود. (تعداد سهامداران می تواند از یک تا ...باشد). تنظیم اساسنامه شرکت در آن اداره صورت می پذیرد که در این مرحله مدیر شرکت نیز بایستی مشخص شود (چنانچه مدیر شهروند خارجی باشد بایستی ترجمه رسمی گذرنامه ارائه شده و همچنین ترجمه گذرنامه های سهامداران اتباع خارجی لازم است).
متقاضی ثبت شرکت به اداره مالیات منطقه ای که شرکت در آن ثبت شده است مراجعه و با تکمیل فرم مربوطه، کد مالیاتی دریافت مینماید.پس از ارائه مدارک، مهلت 30 روز بایستی برای ثبت شرکت و باز کردن پرونده به اداره تامین اجتماعی مراجعه شود. در صورت دیرکرد به پرداخت جریمه از سوی متقاضی منجر خواهد شد.
پس از دریافت کد مالیاتی، جهت سفارش ساخت مهر به اداره مربوطه (که متقاضی از سوی اداره ثبت معرفی می شد) رفته و به دنبال آن برای تکمیل حساب بانکی به منظور انجام برداشت های مورد نظر جهت انجام هزینه های شرکت، به بانک مراجعه خواهد نمود.
پس از دریافت دفتر ثبت مالیاتی (ماشین صندوق حساب) از اداره مالیات، جهت دایر کردن پرونده و ثبت در سیستم گمرکی سراسری به منظور صادرات-واردات کالاها و ترخیص آنها به اداره گمرک مراجعه می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 77516567 تماس حاصل فرمایید.
موضوع : مقالات