به پرتال ثبت شرکت ارشیا خوش آمدید امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403
ثبت شرکت

جستجو در سایت

پلمپ دفاتر 1396

انجمن ثبت شرکت ایران

ثبت شرکت در سراسر ایران :
موضوع مناسب برای ثبت شرکتها

سایر امور ثبتی :
بازدید اخیر

فواید مدیتیشن برای مغز و خلق و خو

فواید مدیتیشن برای مغز و خلق و خو

 

این روزها بیشتر ما احساس می‌کنیم آدم آهنی شده‌ایم! با تمام مشغله‌هایی که در محل کار و خانه داریم دیگر وقتی برای ارتباط با اعضای خانواده باقی نمی‌ماند، چه برسد به اینکه لحظاتی برای خودمان باشیم و از چنگ استرس رها شویم. اما زندگی نباید چنین باشد.

اما یک راه حل ساده وجود دارد که علم هم ثابت کرده می‌تواند کمک‌مان کند از استرس کمی دور شویم. راهکاری که ذهن‌مان را از تمام شلوغی‌ها و آشفتگی‌ها پاکسازی کرده و به ما کمک می‌کند هر روز صبح احساس انرژی و شادابی کنیم و تمرکز داشته باشیم.

50 سال تحقیقات و مطالعات علمی با شواهد فراوانی ثابت کرده که مدیتیشن می‌تواند با فوایدی که دارد زندگی ما را تغییر بدهد. در این مطلب به شما می‌گوییم عادت به مدیتیشن و انجام منظم آن چگونه می‌تواند عملکرد مغزتان را بهبود بدهد و خوش اخلاق‌تان کند.
 

1. بهتر می‌توانید تصمیم‌های خوب بگیرید 

اگر اغلب اوقات استرس دارید پس حتما لحظات زیادی در زندگی داشته‌اید که بخاطر استرس تصمیمات بد و نادرستی گرفته‌اید. مثلا ممکن است جزئیاتی مربوط به یک پروژه‌ی مهم را فراموش کرده باشید و برای‌تان درد سر شده باشد یا اشتباه بزرگی مرتکب شده باشید که تاثیر منفی بر دیگران گذاشته باشد، به هر حال این تجربه را دارید که زمانهایی که روبراه نیستید چه اتفاق‌هایی ممکن است بیفتد.

چیزی که در چنین لحظاتی دچار اختلال می‌شود، مهارتی است که عملکرد اجرایی نام دارد. به زبان ساده‌تر؛ عملکرد اجرایی، بخشی از مغز است که به شما کمک می‌کند از اهدافی که دنبال می‌کنید نتیجه بگیرید. این مهارت همان چیزی است که به شما کمک می‌کند کارهایی مانند مدیریت زمان، توجه داشتن، برنامه ریزی، سازماندهی و به خاطر سپاری جزئیات را انجام دهید.

مطالعات نشان داده مدیتیشن برای افرادی که عملکرد اجرایی‌شان در اثر اختلال‌هایی چون بیش فعالی (ADHD) دچار نقص است سودمند است. آزمایشات نشان داده 78 درصد از افراد بزرگسال تحت مطالعه که دچار بیش فعالی بوده‌اند وقتی تمرینات مدیتیشن را به طور منظم انجام دادند، علائم‌شان کاهش یافته بود.

 

منبع : اقتصاد آنلاین

تماس با ثبت شرکت ارشیا

موضوع : ---

تاریخ : 29-04-1397, 10:00

 

تمامی نظرات در کمتر از 12 ساعت پاسخ داده می شود

ارسال نظر


روزنامه رسمی

مشاوره ثبت شرکت
دفاتر پستی منتخب

ثبت شرکت برای اتباع خارجی

موضوعات پرکاربرد ثبتی :
ثبت شرکت در سراسر ایران

ثبت شرکت در تهران
مطالب ویژه
تماس
واتس آپ
موبایل
کرکره برقی پارکینگدرب ضد سرقتصندلی پلاستیکی , کاشت مو , مزوتراپی