چرخه «مدیریت جزئیات کاری» میتواند بسیار خطرناک باشد. وقتی پویایی و بازدهی کاهش پیدا میکند، مدیران احساس میکنند که لازم است نظارت بیشتری بر امور داشته باشند. اما، مدیریت کوچکترین جزئیات کاری در حقیقت اثر عکس دارد و منجر به کاهش تعامل و باروری کارمندان میشود.اخلاق زیانآور مدیریت جزئیات را ترک کنید. در عوض، از اهرم شفافیت استفاده کنید، تا ببینید هر کس مشغول به انجام چه کاری است و باروری کارمندان را هم حفظ کنید، بدون آنکه زمان مدیرانتان را تلف کنید و آنها را میان زمین و هوا نگهدارید. چرخه «مدیریت جزئیات کاری» میتواند بسیار خطرناک باشد. وقتی پویایی و بازدهی کاهش پیدا میکند، مدیران احساس میکنند که لازم است نظارت بیشتری بر امور داشته باشند. اما، مدیریت کوچکترین جزئیات کاری در حقیقت اثر عکس دارد و منجر به کاهش تعامل و باروری کارمندان میشود. اخلاق زیانآور مدیریت جزئیات را ترک کنید. در عوض، از اهرم شفافیت استفاده کنید، تا ببینید هر کس مشغول به انجام چه کاری است و باروری کارمندان را هم حفظ کنید، بدون آنکه زمان مدیرانتان را تلف کنید و آنها را میان زمین و هوا نگهدارید. ۱- افراد مناسب را استخدام کنید. تیم مناسبی را گردآورید، درک فرهنگ و ارزشهای رایج در محیط کار اهمیت دارد. مثلا، یک کسبوکار نوپا با سرعت بالا نیاز به کارمندانی دارد که سریع و زرنگ باشند و بتوانند چندین مسئولیت را علاوه بر وظایف مفروض در شرح کارشان بپذیرند. در طول دوره استخدام، با داوطلبان استخدام در مورد نقش، مسئولیتها و توقعاتی که از آنان میرود صادق و روشن باشید، در همین حال از اینکه شخصیت و سلایق آنها با فرهنگ و ارزشهای محیطکار مطابق است، اطمینان حاصل کنید. استخدام کسی که در این فرهنگ نمیگنجد باعث میشود که نیاز و یا علاقه به مدیریت جزئیات کاری افراد ایجاد شود. ۲- اهداف و انتظارات شفافی را تعیین کنید. بر اساس اهداف کسبوکارتان، انتظارات شفافی را به طور روزانه، هفتگی یا ماهانه، جوری که به بهترین تناسب با سازمان و فرهنگ رایج در آن را داشته باشد، برای هر کارمند تعیین کنید. شاخصهای تصویری عملکرد یا لیست وظایف به کارمندان کمک میکند که در مسیر درستی باقی بمانند و الویتها را نیز درک کنند. الیزابت ساندرز (Elizabeth Saunders)، مدیر عامل ریل لایفای (Real Life E)، در یک مقاله به این نکته اشاره میکند که مسیر به اندازه مقصد مهم نیست. برای اعضای تیمتان هدف مشخصی را تعیین کنید با یک زمان خاص، تا با راهی که خودشان تشخیص میدهند به آن برسند. این روش نیاز مدیریت جزئیات کاری را برطرف میکند، در حالی که به نتایج مورد نظر نیز دست مییابد. ۳- بازخورد را در زمان انجام شدن کار و به موقع ارائه دهید. اگر با یک دید گستردهتر بنگریم، تمرکز بر روی تصویر بزرگتر و هدف نهایی، هم مسیر حرکت کسبوکار را روشن میکند و هم اینکه هر کسی به سوی چه هدفی حرکت کند. بیان اینکه هر کسی در حال انجام چه کاری میباشد، به افراد این فرصت را میدهد تا نقش خودشان را در کسبوکار درک کنند، بدون اینکه درگیر وظایف جزئی شوند. یک راه برای ارائه بازخورد به موقع این است که یک تابلو که اهداف کسبوکار بر روی آن نوشته شدهاست را در یک نقطه مرکزی در محل کار قرار دهید. با قرار دادن یک سیستم کدگذاری رنگی که به وضوح و سریع وضعیت اهداف را نشان میدهد، که همه بتوانند روند پیشرفت را ببینند. ۴- سهم مالکیت کارمندان را افزایش دهید. باروری و تعهد کارمندان وقتی که میتوانند نظرشان را بیان کنند و درک میکنند که کارشان چگونه بر روی مسائل و تراز مالی کسبوکار تاثیر میگذارد، بسیار بیشتر میشود. تنها ارائه لیستی از کارهایی که باید انجام دهند، فقط به این دلیل که به آنها گفته شده این کارها را انجام دهند، باعث نمیشود نتایج خوبی بدست آید یا اینکه لزوم مدیریت جزئیات کاری از بین برود. سعی کنید به کارمندانتان یک «سهمی» از کسبوکار را بدهید، مثلا با پشنهاد مالکیت ایدهها، آزادی بیان ایدههای خلاق یا تعیین اهداف فردی که به موفقیت کل کسبوکار کمک میکند. ۵- قدرت مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن در قبال دوستان را درک کنید. کار گروهی و پاسخگو بودن و مسئولیت پذیری در تمام بخشها وقتی که به خوبی مدیریت شود میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. کارمندان معمولا دوستان و همردیفان خود را با استاندارهای بالاتری به نسبت آنچه مدیران آنها را میسنجند، مقایسه میکنند. اجرایی کردن بررسی بازخورد همکاران یا اضافه کردن پروژههای گروهی راههای خوبی برای پرورش اینگونه همکاریها هستند. با دقت بر کارمندان نظارت کنید. از اینکه در این پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال همکاران، تعادل سالمی برقرار باشد، اطمینان حاصل نمایید. اگر کسی در این میان از نقشی که در گروه دارد را بیش از اندازه فراتر رفت، به طور خصوصی به آنها اهداف پاسخگو و مسئول بودن در قبال همردیفان و اهمیت کار تیمی را گوشزد کنید. ۶- برای جلوگیری از سوء تفاهم به روشنی منظورتان را بیان کنید. صحبت کردن و اطمینان حاصلکردن از اینکه منظورتان را به روشنی بیان کردهاید یک نکته کلیدی برای کاهش علاقه برای مدیریت جزئیات کاری است. وقتی که کارمندی احساس میکند به شدت تحت نظر است و یا همه کارهایش دارد مدیریت میشود، ممکن است اطمینانش را از دست بدهد یا تصور کند که کار اشتباهی کرده است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل info@arshiyagroup.ir ارتباط برقرار نمایید
موضوع : مقالات