به پرتال ثبت شرکت ارشیا خوش آمدید امروز : دوشنبه ، 26 آذر 1397

بهترین روش برای رفع عطش

بهترین روش برای رفع عطش

 

مینا کاویانی در این باره گفت: فصل تابستان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. در این فصل به دلیل تنوع میوه‌ها و سبزی‌ها، تعطیلی مدارس و استراحت کودکان و نوجوانان، مستلزم رعایت نکات تغذیه‌ای ویژه‌ای است.

کاویانی نوشیدن آب کافی، سالم و بهداشتی در فصل تابستان را ضروری برشمرد و گفت: در هنگام نوشیدن آب توجه به دمای آن نکته بسیار مهمی است و در فصل گرما تا حد امکان باید سعی کنیم آب ولرم بنوشیم. زیرا نوشیدن آب بسیار سرد باعث کاهش سریع دمای بدن و ایجاد اختلال در سیستم تنظیم دمای بدن می‌شود و ممکن است مخاطراتی را در پی داشته باشد.

وی، استفاده از موادی نظیر خاکشیر و تخم شربتی در قالب نوشیدنی‌های سنتی به همراه عرقیات را جایگزین مناسبی برای نوشابه‌ها و انواع نوشیدنی‌های آماده صنعتی عنوان کرد که می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تأمین کند.

کاویانی افزود: مصرف میوه‌ها و سبزی‌های رنگی و متنوع تابستانی باعث تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌شود که ویتامین‌های C، اسید فولیک (از ویتامین‌های گروه B)، کاروتنوئیدها (پیش ساز ویتامین A)، ویتامین K از جمله این ویتامین‌ها هستند.

مسوول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه ای وصنایع غذایی کشور خاطرنشان کرد: فیبر موجود در سبزی‌ها و میوه‌ها سبب بهبود کارکرد دستگاه گوارش، پیشگیری از یبوست و دفع مواد سرطان‌زا و چربی‌های مضری می‌شود که از طریق رژیم غذایی نادرست (مصرف غذاهای آماده، سس‌ها و دسرهای پرچرب) ممکن است وارد بدن فرد شده باشد. این فیبر غذایی چون در بدن هضم نمی‌شود و انرژی تولید نمی‌کند، می‌تواند در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی موثر باشد.

وی افزود: رنگدانه‌های متنوع و زیبایی که در انواع سبزی‌ها و میوه‌ها وجود دارند، اثرات بسیار مفیدی بر بدن ما می‌گذارند. پژوهش‌های علمی نشان داده است که این رنگدانه‌ها در کاهش کلسترول بد خون (LDL-C)، خنثی کردن مواد سرطان‌زای رادیکال‌های آزاد و در نتیجه پیشگیری از بروز سرطان می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

رعایت اعتدال در مصرف میوه های شیرین ضروری است

کاویان با ذکر این نکته که وجود مقدار مناسب ماده معدنی پتاسیم در انواع سبزی‌ها و میوه‌ها می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند، گفت: برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی باید در مصرف میوه ها به خصوص انواع شیرین اعتدال را رعایت کنیم. بیماران دیابتی یا کلیوی که محدودیت مصرف میوه و سبزی دارند، نوع و مقدار مصرف میوه طبق نظر متخصص تغذیه و پزشک تعیین می‌شود.

کاهش احساس تشنگی با پرهیز از مصرف مواد پرچرب

مسوول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افزود: با توجه به گرمای هوا و برای کاهش احساس تشنگی بهتر است تا حد امکان مقدار مصرفی چربی را در برنامه غذایی خود کاهش دهیم. علاوه بر پرهیز از مصرف مواد پرچرب (انواع سس‌ها، پیتزا، ساندویچ‌های حاوی مواد سرخ شده یا مقدار زیاد پنیرهای پرچرب) می‌توانیم از روش‌های سالم‌تری (تنوری کردن، پخت در فر و کباب کردن) برای پخت غذاها استفاده کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در ادامه گفت: در فرهنگ غذایی ایرانیان میان وعده‌های غذایی سالم و مغذی بسیاری وجود دارد. یکی از آشناترین و مفرح‌ترین آنها به ویژه در فصل تابستان "آب دوغ خیار" است که علاوه بر داشتن مواد مغذی موجود در آن مانند کلسیم، مقداری پروتئین و فیبر غذایی می‌توان به تأمین آب مورد نیاز بدن هم کمک کرد.

 

منبع : اقتصاد آنلاین

موضوع : اخبار روز

تاریخ : 5-05-1397, 14:00

 

تمامی نظرات در کمتر از 12 ساعت پاسخ داده می شود

ارسال نظر


روزنامه رسمی

رهگیری پرونده ثبت شرکت
دفاتر پستی منتخب

ثبت شرکت برای اتباع خارجی

ثبت شرکت سهامی خاص :
اطلاعیه ها و اخبار
نظرسنجی
به نظر شما مناسب ترین شرکت برای شروع فعالیت اقتصادی کدام شرکت می باشد ؟
شرکت محدود
شرکت خاص
موسسه
شرکت تعاونی
ثبت شرکت در سراسر ایران
پشتیبانی ثبت ارشیا
||کرکره برقی|ایزوگام|کفسابی