به پرتال ثبت شرکت ارشیا خوش آمدید امروز : سه شنبه ، 30 دی 1399

خوراکی‌هایی برای مقابله با خستگی صبحگاهی

خوراکی‌هایی برای مقابله با خستگی صبحگاهی

 

عوامل بسیاری می توانند در احساس خستگی صبحگاهی نقش داشته باشند. این شرایط اغلب به واسطه استراحت شبانه ناکافی یا بیش از حد سخت کار کردن طی روز رخ می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، کمبود برخی مواد مغذی ضروری نیز می تواند به احساس خستگی صبحگاهی منجر شود، به ویژه اگر یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال نکنید.

یک رژیم غذایی سالم و متعادل انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده و بر همین اساس ارائه بهترین عملکرد در طول روز امکان پذیر می شود. در نتیجه، زمانی که دریافت مواد مغذی مهم نادیده گرفته می شود، تجربه خستگی جسمانی یا روانی چندان دور از انتظار نیست.

افراد بسیاری تلاش می کنند از طریق مصرف نوشیدنی های انرژی‌زا و محصولات تجاری دیگر که اثری کوتاه مدت داشته و تنها مشکل را پنهان می کنند با این شرایط مقابله کنند. حتی اگر مصرف این قبیل محصولات به تقویت سطوح انرژی شما کمک کند، مصرف مواد غذایی طبیعی همچنان ایده بهتری است.

جو دوسر

اگرچه بهتر است اعتدال در مصرف آنها رعایت شود، اما مغزهای خوراکی از جمله مواد غذایی سرشار از انرژی هستند که می توانند به پیشگیری از احساس گرسنگی و خستگی صبحگاهی کمک کنند.

تراکم بالای ویتامین های B و اسیدهای چرب مفید در مغزهای خوراکی برای سیستم عصبی مفید است که به تقویت تمرکز و سلامت روانی کمک می کند.

همچنین، مغزهای خوراکی حاوی فیبر غذایی و آنتی اکسیدان ها هستند که از دردهای عضلانی، سردرد، و اضطراب پیشگیری می کنند.

عدس

عدس یکی از سالم‌ترین مواد غذایی بین حبوبات محسوب می شود. عدس حاوی مواد مغذی مفید برای سلامت جسمانی و روانی انسان است.

محتوای آهن عدس و پروتئین با کیفیت بالای آن به پیشگیری از هرگونه عوارض جانبی منفی کم خونی کمک می کنند.

مصرف عدس گردش خون را بهبود می بخشد و در همین راستا اکسیژن و مواد مغذی کافی در اختیار سلول های بدن انسان قرار می گیرند.

این کربوهیدارت ها به عنوان سوخت برای سلول ها عمل می کنند که در افزایش سطوح انرژی بدن نقش دارد.

شکلات

اگرچه مصرف بیش از اندازه شکلات ایده خوبی نیست، اما 20 تا 30 گرم شکلات تلخ می تواند به بهبود عملکرد شما در طول روز کمک کند.

شکلات حاوی چربی و کربوهیدارت هاست که یک منبع انرژی برای سلول های بدن انسان محسوب می شوند.

مصرف شکلات تلخ سیستم عصبی را تحریک می کند، سلامت قلب را بهبود می بخشد، و از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

دانه های خوراکی

انواع مختلفی از دانه های خوراکی وجود دارند که می توانند با خستگی صبحگاهی مقابله کنند. این مواد غذایی کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند که به حفظ و تقویت سلامت بدن کمک می کنند.

به عنوان مثال، دانه های چیا و دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که برای سیستم قلبی عروقی و سلامت شناختی انسان مفید هستند.

اسید آمینه ها و مواد معدنی موجود در دانه های خوراکی نیز گردش خون را بهبود بخشیده و از نوسانات خلقی پیشگیری می کنند.

دانه های آفتابگردان، کدو تنبل، و کنجد نیز از دیگر گزینه هایی هستند که می توانید مد نظر قرار دهید.

موز

برای چند دهه، موز سوژه برخی باورهای پرسش برانگیز و مشکوک بود. افراد بسیاری از مصرف این ماده غذایی به دلیل نگرانی از افزایش وزن پرهیز می کردند. اما امروزه آن باورهای نادرست از بین رفته و موز به عنوان یک ابرماده غذایی خوشمزه و مفید برای انسان شناخته می شود.

کربوهیدارت ها و قندهای طبیعی موجود در این میوه سطوح انرژی و عملکرد انسان را بهبود می بخشند.

 

منبع : اقتصاد آنلاین

موضوع : اخبار روز

تاریخ : 29-04-1397, 11:00

 

تمامی نظرات در کمتر از 12 ساعت پاسخ داده می شود

ارسال نظر


روزنامه رسمی

رهگیری پرونده ثبت شرکت
دفاتر پستی منتخب

ثبت شرکت برای اتباع خارجی

موضوعات پرکاربرد ثبتی :
ثبت شرکت در سراسر ایران

ثبت شرکت در تهران
پشتیبانی ثبت ارشیا
پوشک بزرگسال