به پرتال ثبت شرکت ارشیا خوش آمدید امروز : سه شنبه ، 31 مرداد 1396

ثبت شرکت

پیشرفتهای آموزش حسابداری


ثبت محدود- ثبت تعاونی- تغییرات - ثبت شرکت –تغییرات خاص –تغییرات محدود – صورتجلسات – پلمپ دفاتر
کمترین هزینه و هدیه ویژه و فروشگاه اینترنتی طراحی سایت

 

پیشرفتهای آموزش حسابداری

 

نشریه «پیشرفتهای آموزش حسابداری» مجموعه ای است از پژوهشهای دانشگاهی که به صورت سالانه منتشر می شود و هدف آن پرداختن به نیازهای افراد علاقه مند به فرایند آموزش است. در این مجموعه کوشش شده است مقاله های پر محتوا، مرتبط، خواندنی و قابل اتکا چاپ شود. مقاله ها از نوع تجربی یا تجزیه نشده (به صورت نظری و تئوری) است. در چاپ مقاله ها بر تشریح چگونگی بهبود روشهای آموزش و برنامه های درسی تاکید شده است.

گردآورندگان این مجموعه در جلد اول: شوراتز (N.Schyartz ) از دانشگاه کامنولث (Common Weelth ) ویرجینیا، استوت (E.Stout ) از دانشگاه ویلانو (Vilanova )، و جلد های دوم تا پنجم شوراتز و کتز (E.ketz ) از دانشگاه پنسلوانیا هستند.

این مجله در 5 جلد، طی سالهای 1998-2003 به شرح زیر چاپ و منتشر شده است:

مجلد اول : در سال 1998،

مجلد دوم و سوم: در سال 2000،

مجلد چهارم: در سال 2002،

مجلد پنجم : در سال 2003.

با توجه به جذابیت فراوان مقالات (حتی در عنوان آنها)، فهرست مقاله های پنجم مجلد برای اطلاعات علاقه مندی ارائه می شود. در پایان نیز چکیده ای از 5 مقاله (از هر مجلد یک مقاله) ارائه شده است. با توجه به اهمیت آموزش حسابداری و نکات بسیار برجسته موجود در این مقاله ها، نظر علاقه مندان به ویژه استادان گرانقدر به اصل مقاله ها جلب می شود. این مجموعه در کتابخانه سازمان حسابرسی موجود است.

فهرست مقاله ها در مجلد اول

  • مشکلات و ملاحظات در اجرای راه حل های مبتنی بر فناوری برای تغییر در برنامه های درسی حسابداری،
  • گسترش ابعاد تجزیه و تحلیل عملکرد به منظور در برگیری مدلهای نوین پایگاه داده ها،
  • اصلاح درس مالیات بر درآمد دولت مرکزی (فدرال)، شامل اهداف یادگیری گروهی و مستقل،
  • نقش داستان و تخیل در آموزش حسابداری،
  • راهبری و توانایی فنی: عوامل تعیین کننده در ارائه پروژه های گروهی دانشجویان،
  • انواع صورتهای مالی به عنوان سازماندهنده ای پیشرفته در حسابداری مالی مقدماتی،
  • ترفندها یا نقشهایی که استادان حسابداری در تدریس خود ارائه و ایفا می کنند: روشهای ارتباط با نسل جدی،
  • طراحی و آموزش درس حسابداری مقدماتی با پیروی از کمیسیون تغییر آموزش حسابداری (AECC) چشم اندازی 4 ساله،
  • بازنگری برنامه درسی از نقطه آغاز: حسابدرای مقدماتی
  • شناخت فرصتها و شکل آزمون حسابداری مقدماتی دانشجویان
  • آموزش آیین رفتار حرفه ای حسابداری: یک نمونه،
  • گسترش ایجاد رفتار حرفه ای و رهبری اخلاقی در آموزش آیین رفتار حرفه ای حسابداری،
  • تجلیل از چهره های ماندگار حسابداری: رویکرد جایگزین برای آموزش آیین رفتار حرفه ای.

 

فهرست مقاله های مجلد دوم

  • نقش دوگانه تفکر انتقادی در آموزش حسابداری،
  • پرورش تفکر انتقادی در آموزش حسابداری: یافته های پژوهش،
  • هماهنگ سازی شیوه های آموزش در دوره های حسابداری،
  • به ثمر نشستن استعداد دانشجویان با استفاده از طبقه بندی بلوم در برنامه های درسی حسابداری،
  • پژوهش درباره فاصله زمانی مطالعه: برآورد دانشجویان و استادان زمان لازم برای مطالعه،
  • یکپارچه کردن پژوهشها در درس حسابرسی مقدماتی،
  • تجزیه و تحلیل صورتهای مالی یک شرکت بین المللی به عنوان پروژه درسی،
  • نقش پاداش گروهی در کسب موفقیتهای بیشتر در یادگیری گروهی،
  • روشهای موثر تدریس: استنباط استادان حسابداری،
  • حسابداری مقدماتی: نیاز رشته های تحصیلی غیر حسابداری،
  • روشهای حل مسئله و موفقیت در برنامه درسی حسابداری،
  • پایه ریزی آیین رفتار حرفه ای: تجزیه و تحلیلی چند بعدی در محیط دانشگاهی.

 

فهرست مقاله های مجلد سوم

  • تعمیم جهانی تجربیات یادگیری: برنامه بازدید از سازمانهایی در سطح جهانی،
  • روش تدریس ارزیابی خطر،
  • آموزش حسابداری محیط زیست: چارچوبی چهار مرحله ای،
  • سکوت طلا نیست: یا نشانه های بیشتری از درک ارتباطات کلامی در رشته های حسابداری،
  • همکاری برای بهبود آموزش،
  • طرحی نو: تجربه طراحی یک برنامه درسی یکپارچه حسابداری،
  • ارزیابی تاثیر آموزش مشارکتی (دوسویه) از طریق تلویزیون در سطوح بالای دوره های حسابداری،
  • نقش نمرات آزمون جی ام ای تی (GMAT) و میانگین نمره های دوره کارشناسی در طبقه بندی و برگزاری کلاسهای حسابداری دوره کارشناسی ارشد: نوسازی و گسترش،
  • استفاده از ابزارهای آموزشی مشارکتی (دوسویه) برای آموزش جنبه های کاربردی حسابداری مالی مقدماتی.

 

فهرست مقاله های مجلد چهارم

  • رویکرد آموزش خدمات برای رعایت بیشتر قوانین و مقررات پرداخت کنندگان مالیات در جوامع بومی آلاسکا،
  • استفاده از مجله وال استریت ژورنال و اینترنت در به کار گیری نظرات کمیسیون تغییر آموزش حسابداری در خصوص حسابداری مقدماتی،
  • پرورش تواناییهای تحلیلی و ارتباطی دانشجویان حسابداری میانه از طریق گزارشهای مالی سالانه،
  • گسترش بازارهای جهانی: پژوهشی موردی برای ارزیابی جایگزینها،
  • مقایسه رشد مهارتهای آموزشی در برنامه های دوره دکترا و ارزیابی عملکرد هیئت علمی دانشکده: بررسی یک پژوهش پیمایشی،
  • مقایسه آموزش گام به گام و آموزش مفاهیم حسابداری،
  • آموزش سیستمهای اطلاعاتی مالی با استفاده از فیلمهای رایانه های شخصی،
  • سنجش توانایی تشخیص مشکل دانشجویان در آموزش حسابداری،
  • بودجه بندی برای هزینه های برف روبی با شبیه سازی مونت کارلو: یک پروژه کلاسی،
  • بررسی با دانشجویان در برخورد با قابلیت اتکای ابزارهای ارزیابی آموزش.

 

فهرست مقاله های مجلد پنجم

  • دانشجویان مبتدی به عنوان طراحان ابررسانه آموزشی در حسابداری،
  • معنی دار کردن بازخورد دانشجویان: نقد دوره های آموزش مشارکتی در حسابداری مالی مقدماتی،
  • چگونگی افزایش انگیزش یادگیری در کلاسهای بزرگ،
  • رشد قابلیتهای شخصی از طریق آموزش خدمات: نقشی برای سازمانهای دانشجویی،
  • ارزیابی دروس اصول حسابداری: کلید بهبود مستمر،
  • مهارتهای اصلی: طراحی چارچوب آموزشی مبتنی بر نظریه به صورت یک پروژه نظری،
  • آموزش موثر حسابداری: مقایسه شیوه های استادان و میزان درک دانشجویان،
  • بررسی درستی پیشنیازهای حسابداری در برنامه درسی رشته بازرگانی،
  • میزان درک دانشجویان از درس تجزیه و تحلیل صورتهای مالی با کمک شبکه های اطلاع رسانی رایانه ای،
  • دیدگاه اقتصادی: برنامه های دوره دکترای حسابداری باید برچه موضوعی متمرکز شود؟،
  • بازاندیشی در سیستمهای اطلاعات مالی: یک برنامه درسی نوآورانه برای درس سیستمهای اطلاعات مالی،
  • استفاده از روش «یادگیری مبتنی بر حل مسئله» برای افزایش تواناییها در کلاسهای درس حسابداری،
  • طراحی کتابهای درسی خاص به منظور تسهیل در تغییر مباحث آموزشی،
  • تقلب در ثبتها و مدارک یا مدیریت درآمد: دانشجویان مرز را تعیین می کنند،
  • راهنمای دروس حسابداری مالی مبتنی بر شبکه های اطلاع رسانی برای دانشجویان مبتدی.

 

چکیده های انتخاب شده به قرار زیر است:

  • مجلد اول: نقش داستان و تخیل در آموزش حسابداری،
  • مجلد دوم: هماهنگ سازی شیوه های آموزش در دوره های حسابداری،
  • مجلد سوم: روش تدریس ارزیابی خطر،
  • مجلد چهارم: آموزش سیستمهای اطلاعاتی مالی با استفاده از فیلمهای رایانه های شخصی،
  • مجلد پنجم: میزان درک دانشجویان از درس تجزیه و تحلیل صورتهای مالی با کمک شبکه‌های اطلاع رسانی رایانه ای.

 

مجلد اول: نقش داستان و تخیل در آموزش حسابداری

حرفه حسابداری نگرانی خود را از گرایش آموزش حسابداری به تربیت دانش آموختگانی ماهر ولی فاقد ارتباطات مورد نیاز و توانایی تفکر انتقادی و آفریننده، ابراز کرده است. کمیسیون تغییر آموزش حسابداری (AECC ) استادان را نسبت به طراحی مجدد برنامه های درسی برای تسهیل در ایجاد و پرورش این گونه تواناییها، تشویق می کند. به نظر نویسندگان این مقاله، استفاده از داستان و تخیل به دستیابی به هدفهای کمیسیون تغییر آموزش حسابداری کمک می کند. با استفاده از مراجعی، از ارنست همینگوی گرفته تا رابرت هنلین و شرلوک هلمز، نویسندگان به بررسی استفاده از داستان و تخیل و نقش با اهمیت آن در دوره های حسابداری می پردازند. آنها تجزیه استادانی را که از شیوه های خارج از چارچوب کتابهای درسی سنتی استفاده کرده اند مورد توجه قرار داده اند و به نکات آموزشی پدید آمده در این رویکرد و گزارش تجربه استفاده از یک رمان در درس مالیات پرداخته اند و در پایان فهرست مشروحی از داستانهای مرتبطی را که ممکن است در دوره های حسابداری موثر باشند ارائه داده اند. اسامی تعدادی از این کتابها به قرار زیر است:

افسانه مالیات، مزرعه، خطر (ریسک)، گپی با برج طلایی کلسیا، حسابداری جنایت، دلارهای شنی، درهای جادویی و اسبهای تروا، مرگ و مالیات.

در انتهای مقاله نیز پرسشنامه ای ارائه شده است که تکمیل آن، نقش داستان و تخیل از نظر دانشجویان در آموزش حسابداری را نشان می دهد.

 

مجلد دوم : هماهنگ سازی شیوه های آموزش در دوره های حسابداری

تشکلهای حرفه ای با نفوذ بر این باورند که هدف دوره های مقدماتی آموزش حسابداری، آگاه کردن دانشجویان نسبت به چگونگی یادگیری است. استادان حسابداری علاقه مندند که توجه دانشجویان را به روند یادگیری معطوف کنند و آنان را در آموختن کمک دهند. آموختن یادگیری می تواند ذهنی و مفهومی باشد: مانند روند کسب، درک و استفاده از روشهای مختلف برای کمک به آموختن موثر. این مقاله به شرح روند یادگیری و تعریف روشهای مختلف آن می پردازد و راههای مختلف هماهنگ سازی این شیوه ها را برای بررسی بهبود یادگیری دانشجویان توسط استادان حسابداری پیشنهاد می کند. موضوع اصلی از استفاده از روشهای یادگیری به عنوان ابزار آموزشی به توانا ساختن دانشجویان از طریق آموختن روشهای یادگیری برای اینکه آموزندگانی مستقل باشند تغییر می یابد.

 

مجلد سوم روش تدریس ارزیابی خطر

کمیته ویژه خدمات اطمینان بخشی انجمن حسابداران رسمی امریکا خدمات جدید متعددی را معرفی کرده است. این مقاله رویکرد ارائه درس حسابداری در سطح کارشناسی ارشد در یکی از این خدمات، یعنی ارزیابی خطر (ریسک) را معرفی می کند. از یک سو در برخی موسسات، خدمات حسابداری ارزیابی خطر (ریسک) کاری پر ارزش و چشمگیر به شمار می آید؛ و از سوی دیگر، اهمیت مدیریت ریسک در برخی شرکتها منجر به ایجاد موقعیت شغلی مدیریت ریسک شده است، از این رو دانشجویان باید با این پدیده جدید آشنا شوند.

گرچه مطالب مطرح شده در این بررسی، مختص برنامه درسی حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد حسابداری است، اما برای دوره کارشناسی حسابداری، کارشناسی ارزش بازرگانی با حتی به کارگیری بخشی از آن در سایر دوره های آموزشی مدیریت نیز مناسب است. اگر یا مفهوم ریسک آشنا شوید و آن را درک کنید، گویی می دانید که باید ریسک را به درستی مدیریت کرد؛ این امر یک اجبار است نه یک انتخاب.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل info@arshiyagroup.ir تماس حاصل فرمایید و یا به شماره 500011008069819 پیامک ارسال فرمایید

تماس با ثبت شرکت ارشیا

موضوع : مقالات

تاریخ : 30-11-1393, 08:05

 

رهگیری پرونده ثبت شرکت
دفاتر پستی منتخب

ثبت شرکت برای اتباع خارجی

ثبت شرکت سهامی خاص :
اطلاعیه ها و اخبار
نظرسنجی
به نظر شما مناسب ترین شرکت برای شروع فعالیت اقتصادی کدام شرکت می باشد ؟
شرکت محدود
شرکت خاص
موسسه
شرکت تعاونی
ثبت شرکت در سراسر ایران
پشتیبانی ثبت ارشیا
قالیشویی در شهران|درب ضد سرقت|کرکره برقی|ایزوگام|کفسابی