به پرتال ثبت شرکت ارشیا خوش آمدید امروز : چهارشنبه ، 23 آبان 1397

نیمی از کار شرکت‌های دانش‌بنیان بازاریابی و بازارسازی است

مدیر طرح پایش و ارزیابی پارکهای علم و فناوری کشور:

نیمی از کار شرکتهای دانشبنیان بازاریابی و بازارسازی است

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران

مدیر طرح پایش و ارزیابی پارکهای علم و فناوری کشور گفت: پنجاه درصد کار شرکتهای دانشبنیان، به بازاریابی و بازارسازی آنها بستگی دارد و اینکه گاهی دچار ورشکستگی میشوند ناشی از عدم توجه به این بخش است.

 

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا منطقه کرمانشاه، ژاله مجیب در همایش نقش پارکهای علم و فناوری در توسعه استان کرمانشاه برگزار شد، به تاریخچه ایجاد پارکها اشاره کرد و گفت: اولین پارک در سال 1371 در اصفهان آغاز به کار کرد و پس از آن در سال 81 در شورای گسترش وزارت علوم، ایجاد پارکهای علم و فناوری در سراسر کشور نهادینه شد.

 

وی تعداد پارکهای علم و فناوری کشور را 33 پارک و تعداد مراکز رشد را 175 مورد عنوان کرد و افزود: تا سال 84 تنها 70 مرکز رشد در کشور داشتیم، اما به تدریج شاهد افزایش شتاب ایجاد این مراکز بودیم.

 

عضو هیات علمی موسسه مطالعات، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این شتاب نباید باعث شود از کیفیت پارکها و مراکز رشد غافل بمانیم، تصریح کرد: درهمین راستا وزارت علوم در برنامههای امسال خود ارزیابی پارکها و مراکز رشد را با در نظر گیری چند شاخص در دستور کار دارد.

 

وی در ادامه تعریفی از پاک علم و فناوری ارائه داد و خاطرنشان کرد: پارک محلی برای ایجاد و توسعه ثروت از طریق دانش است و نقشی کاملا منطقهای ایفا میکند، به این معنا که باید شاخکهای حسی خود را در آن منطقه بگستراند و کل منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

وی اظهار کرد: پارک خوب پارکی نیست که بین شرکتها پول پخش کند بلکه باید منابع مالی را به آنها معرفی کند.

 

مجیب معتقد است: پارکی نقش خود را خوب ایفا کرده که در تولید ناخالص داخلی کشور سهم داشته باشد.

 

مدیر طرح پایش و ارزیابی پارکهای علم و فناوری کشور فعالیت های پارک علم و فناوری را به 16 فعالیت مهم دستهبندی کرد و گفت: فردی وارد پارک میشود که ایدهای داشته باشد که بخشی از کارهای تحقیقاتی آن را انجام داده باشد، سپس باید ببینید این ایده چقدر در بازار به فروش می رسد و بعد یک تیم کاری پایدار برای خود تشکیل دهد.

 

به گفته این عضو هیات علمی موسسه مطالعات، تحقیقات و فناوری رصد بازار، ثبت اختراع، انتقال فناوری، جذب سرمایهگذار، پیگیری دریافت استاندارد و مجوزها از ابتدای کار و ... از دیگر مراحلی است که باید در پاک طی شود.

 

مجیب بر لزوم توجه به بازاریابی حرفه ای تاکید کرد و بازاریابی و بازارسازی را 50 درصد کار خواند و دلیل عدم موفقیت بسیاری از واحدها را بیتوجهی به این موضوع دانست.

 

وی در ادامه سخنان خود اشاره ای به شرایط صنعتی، پژوهشی و شرکتهای دانش بنیان کرمانشاه داشت و ادامه داد: کرمانشاه از نظر جایگاه صنعتی در رتبه 17 کشور است و جایگاه خوبی ندارد، اما از نظر رتبهبندی دانشگاههای جامع جایگاه خوبی در کشور دارد.

 

مجیب جایگاه کرمانشاه از نظر رتبه بندی دانشگاهای صنعتی را دهم کشور خواند و افزود: در بخش پژوهش جایگاه مناسبی ندارید که این جای تامل دارد.

 

عضو هیات علمی موسسه مطالعات، تحقیقات و فناوری افزود: کرمانشاه از نظر تعداد پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد در جایگاه ششم کشور است.

 

مجیب خواستار ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مراکز رشد، شرکتهای دانش بنیان، بخشهای حمایتی و منابع مالی در کرمانشاه شد.

 

وی درپایان تصریح کرد: اگر به همین پارکها و مراکز رشدی که در کرمانشاه وجود دارد خصوصا مرکز رشد منطقه اورامانات خوب پرداخته شود شاهد تحول در این منطقه خواهیم بود.

 

ثبت شرکت- ثبت محدود- ثبت تعاونی- کد اقتصادی
صرفه جویی در زمان و هزینه با ثبت شرکت ارشیا
تنظیم صورتجلسات – پلمپ دفاتر – حسابداری – ثبت شرکت

 77516567 - Tel : 77503715
SMS : 500011008069819
تماس با ثبت شرکت ارشیا

موضوع : اخبار » تیتر اخبار » خبرگزاری ایسنا

تاریخ : 29-09-1393, 09:25

 

تمامی نظرات در کمتر از 12 ساعت پاسخ داده می شود

ارسال نظر


روزنامه رسمی

رهگیری پرونده ثبت شرکت
دفاتر پستی منتخب

ثبت شرکت برای اتباع خارجی

ثبت شرکت سهامی خاص :
اطلاعیه ها و اخبار
نظرسنجی
به نظر شما مناسب ترین شرکت برای شروع فعالیت اقتصادی کدام شرکت می باشد ؟
شرکت محدود
شرکت خاص
موسسه
شرکت تعاونی
ثبت شرکت در سراسر ایران
پشتیبانی ثبت ارشیا
||کرکره برقی|ایزوگام|کفسابی